Apple hulp op iedere gewenste locatie.

Openingstijden : ma t/m vr: 09:00 tot 21:00 uur
  Contact : 085 4847 545 (tussen 09:00 en 17:00)

foute-locatie-bij-twee-factor-authenticatie

Wat nu: foute locatie bij twee-factor-authenticatie?

Als je met je met je Apple ID inlogt op een nieuw of ander Apple-apparaat, wordt er gebruik gemaak van de twee-factor-authenticatie. Dat is een extra beveiligingslaag die is  ontworpen om ervoor te zorgen dat jij de enige persoon bent die toegang heeft tot jouw account, zelfs als iemand je wachtwoord weet. Soms krijg je een foute locatie bij twee-factor-authenticatie te zien. Wat is er aan de hand?

Op het moment dat je inlogt op het nieuwe apparaat, moet je twee beveiligingslagen door. Als eerste moet je inloggen met je wachtwoord en daarnaast krijg je op een ander vertrouwd Apple-apparaat een zes-cijferige code te zien. Je krijgt de melding dat je Apple ID gebruikt wordt om in te loggen op een ander apparaat. Ook wordt er een locatie aangegeven waar er een poging wordt gedaan om in te loggen. Je krijgt twee opties: ‘Sta toe’ of Sta niet toe’. Nu kan het zijn dat de locatie niet overeenkomt met waar jij je bevindt.

Foute locatie bij twee-factor-authenticatie

Een foute locatie bij twee-factor-authenticatie hoeft niet direct te betekenen dat iemand anders probeert in te loggen met jouw account. Apple schrijft er het volgende over:

“Wanneer u inlogt op een nieuw apparaat, ontvangt u een bericht op uw andere vertrouwde apparaten waarin de locatie bij benadering van het nieuwe apparaat op een kaart wordt weergegeven. Dit is een locatie bij benadering op basis van het IP-adres dat het apparaat momenteel gebruikt, en niet de exacte locatie van het apparaat. De weergegeven locatie weerspiegelt mogelijk het netwerk waarmee u verbonden bent en niet uw fysieke locatie.”

Als jij degenen bent die probeert in te loggen, kan je gewoon op ‘Sta toe’ klikken. Vervolgens kun je de installatie van het toestel afronden. 

Ben jij niet degene die probeert in te loggen op je Apple ID? Klik dan altijd op ‘Sta niet toe’. Op deze manier wordt de inlogpoging afgebroken en kan de persoon niet in jouw account. 

Kom je er zelf niet uit of wil je hulp bij het installeren van je Apple ID? Neem dan gerust contact met ons op!